Főoldal / Univer csoport / Univer Product Zrt.

Univer Product Zrt.

Az Univer Product Zrt. ételízesítők és egyéb élelmiszer termékek - köztük lekvárok, gyümölcslevek és bébiételek - gyártásával és forgalmazásával foglalkozik.

A Kecskeméti Földműves Szövetkezetet 1948-ban alapították. Ebből nőtt ki az Univer Cégcsoport, mely a régió egyik meghatározó élelmiszeripari vállalkozásaként büszke arra, hogy 100 %-ban magyar tulajdonosi háttérrel rendelkezik. A tulajdonosok a cégcsoport vezetői és alkalmazottai.

A Szövetkezet a hatvanas években vette fel az Univer nevet, amellyel a cég sokoldalúságára (univerzális) utaltak. Ebben az időben erősödött meg az Univer két pillérét jelentő kereskedelmi és élelmiszeripari tevékenység. Az Univer Product Zrt. a két pillér közül a Szövetkezet élelmiszeripari ágazatának örököse. Az élelmiszergyártás jelenleg 5 telephelyen működik. A termelés Hetényegyházán indult 1965-től a máig meghatározó Piros Arany, majd később a Gulyáskrém, Erős Pista gyártásával. 1975-ben cégünk elsőként hozott forgalomba konyhakész majonézt Magyarországon. A hetvenes évek végére Kecskeméten a Mindszenti körúton új élelmiszeripari üzem kezdte meg működését. E telep mára a 2009-ban átadott új üzemcsarnokoknak és gyártósoroknak köszönhetően megfelel a 21. század legmagasabb szintű kihívásainak.

Az Univer 2003-ban szerzett tulajdonrészt a Kecskeméti Konzervgyár Zrt-ben. Az immáron az Univer Product Zrt. keretei között működő telephelyen jelenleg sűrített paradicsomok, bébiételek és egyéb hőkezelt szószok, öntetek, valamint lekvárok és gyümölcslevek készülnek. 2014-ben a cég ezen a telephelyén egy 3,5 milliárd forintos beruházással megháromszorozta eddigi 25.000 tonnás nyers paradicsomfeldolgozó-kapacitását, ami egyben a kecskeméti paradicsomfeldolgozó-üzem teljes műszaki, építészeti és energetikai rekonstrukcióját jelentette.

2011-től az Univer cégcsoport sütőipari üzeme is az Univer Product Zrt. irányítása alá került. Mára a sütőipari ágazat hatékonyabbá tétele, valamint a piaci részesedés bővítése a cél, melyben az Univer stratégiai partnere a Lipóti Pékség.

Az Univer Product Zrt. jelenlegi pozícióit annak köszönheti, hogy a hazai piacon élen járt az innovációban és gondozta márkáit. Ezért az ételízesítő szegmens több kategóriájában jelenleg is piacvezető. Továbbra is több innovációt vezet be a piacra, szinte minden általa gyártott kategóriában termékfejlesztés, csomagolás, gyártáskorszerűsítés terén. Az Erős Pista termék kimagasló sikerére építve a nyers csípős paprika termékvonal is dinamikusan fejlődik. 2011-ben a Karikás Pista termékcsalád látott napvilágot (nyers, szeletelt erős paprika saját levében). 2013-ban a Haragos Pista - extra erős, nyers, darált paprika - a markánsan csípős magyar paprika híveit célozza meg. A bébiételek gyártása során a Product Zrt. kiemelt figyelmet szentel a korszerű technológia valamint gyártásbiztonsági feltételek megteremtésének, mely lehetővé tette, hogy a piacon egyedülálló módon az Univer bébiételei hozzáadott cukor nélkül és allergénektől mentesen készülhessenek.

A vállalat életében mérföldkövet jelentett a 2009-ben átadott új kecskeméti gyártóüzem. A hárommilliárd forintból megvalósult beruházás lehetővé teszi a magyar és a külföldi piacok ellátását, a gyártási hatékonyság növelését, valamint a tartósítószer-mentes termékskála kiszélesítését a majonéz, mustár, ketchup és salátaöntetek termékkategóriákban. E termékkörökben a hagyományos tubusos, üveges és flakonos kiszereléseken túl 2011-től a talpas tasakos kiszerelés is helyet kapott, melyből a termék utolsó cseppje is könnyen kinyerhető.

Lokálpatrióta termeltetési rendszer

Az Univer márkái többségében növényi nyersanyag alapú ételízesítők (Piros Arany, Gulyáskrém, Erős Pista, újabban Karikás Pista, Haragos Pista, stb.), ezért az összesen 14-féle zöldség nyersanyag - legfontosabbak: pritaminpaprika, édes- és erősfűszer paprika, vöröshagyma, fokhagyma, paradicsom, torma, mustármag, uborka - megfelelő minőségének és mennyiségének biztosítása stratégiai jelentőségű feladat. Ennek megoldására az Univer 40 éve saját, kizárólag magyar termelői körre épülő termeltetési modellt alakított ki, amely a szigorú minőségirányításra, a termelői hűségre és a kölcsönös előnyökre épít, ezáltal garantálva az ágazati- és általános gazdasági problémáktól nagymértékben független működést. Több száz, jellemzően Kecskemét 80 km-es körzetében dolgozó magyar őstermelő alkotja az Univer termeltetési rendszerének gerincét. Az élethosszon át tartó kapcsolat itt nem túlzás: a kölcsönös előnyökre építő modellben nem ritka, hogy mára az őstermelők második, harmadik generációja (a hőskor gazdáinak gyermekei, unokái) szállítja a cég termékeinek minőségi, magyar alapanyagait. Az Univer termeltetési rendszerének évtizedes tapasztalataira építve magyar termőhelyről szerzi be a bébiétel és lekvár gyártáshoz szükséges alapanyagokat is.

Vevők, piaci környezet

Az Univer Product Zrt. bel- és külföldi piacokon értékesít termékeket. Magyarországon a folyékony ételízesítők gyártása terén továbbra is meghatározó szerepet tölt be. Termékeinkkel jelen vagyunk szinte valamennyi meghatározó élelmiszer láncnál. A cég ételízesítőinek a forgalmi részesedése és ismertsége erős. A paprikakrémek piaci részesedése dominánsnak mondható, annak ellenére, hogy az elmúlt években új kihívói akadtak a Piros Arany és az Erős Pista márkáknak. A majonéz és mustár termékek esetében az Univer továbbra is stabilan piacvezető, míg a ketchupnál piaci második. Bébiételeink és lekvárjaink is a piac fontos szereplői közé tartoznak.

Belföldi kereskedelmi partnereink révén országos terítettséggel rendelkezünk. Az Univer majonéz, mustár és ketchup termékkategóriákban elért magyarországi piaci részesedését a következő ábrák mutatják be:

Megnövekedett forgalmukra való tekintettel fontos kapcsolatként tartjuk számon azokat a bel- és külföldi bérgyártói együttműködéseket, ahol a márka a megrendelő tulajdona, az Univer pedig gyártóként szerepel és számos esetben a termékek fejlesztését is magára vállalja.

Árbevétel

Majonéz márkák
piacrészének alakulása
2017. január (érték%)
Mustár márkák
piacrészének alakulása
2017. január (érték%)
Ketchup márkák
piacrészének alakulása
2017. január (érték%)
 
Majonéz márkák piacrészének alakulása
Mustár márkák piacrészének alakulása
Ketchup márkák piacrészének alakulása
 
Univer: 42,30 %
Globus: 18,80 %
PL: 29,00 %
Egyéb: 9,90 %
Univer: 43,90 %
Globus: 18,30 %
PL: 25,80 %
Egyéb: 12,0 %
Univer: 24,90%
Globus: 25,70 %
PL: 25,90 %
Egyéb: 23,50 %

Forrás: AC Nielsen

Univer Product Termelő és Kereskedelmi Zrt.

Cím: Kecskemét, Szolnoki út 35.
Telefon: +36 76 518-100
Fax: +36 76 518-113
E-mail: marketing@univer.hu

Adószám: 11576228-2-03

Vezérigazgató: Molitórisz Károly

Adatvédelmi nyilatkozat Felhasználási feltételek ©2015 Univer Product Zrt., Minden jog fenntartva
Az Európai Bizottságnak az 524/2013/EU Rendelet által létrehozott online vitarendezési platformjának (ODR) elérhetősége:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/